Dyrektor mgr Marta Żemojtel
Wicedyrektor mgr Joanna Milerska
Rada Pedagogiczna
Pracownicy administracji i obsługi
Rada Rodziców
Kompetencje poszczególnych organów określa statut przedszkola oraz regulaminy
Status prawny jednostki
Przedszkole Miejskie nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Tuwima w Kołobrzegu jest jednostką prowadzoną przez Gminę Miasto Kołobrzeg.
Organem nadzorującym przedszkole jest Zachodniopomorskie Kuratorium Oświaty
w Szczecinie Delegatura Koszalin.
Przedszkole działa w oparciu o ustawę o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1981 r. oraz ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Kartę Nauczyciela.
Przedmiot działania i kompetencje
Przedszkole Miejskie nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Tuwima to placówka, która prowadzi działalność dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą.
Zatwierdzony jest Statut Przedszkola, jak również plany pracy, regulaminy i procedury wewnętrzne.
Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego.
Wykaz grup przedszkolnych w roku szkolnym 2021/2022
Grupa | Nauczyciele | Pomoc nauczyciela |
I | mgr Karolina Gwiazda mgr Marta Żemojtel mgr Kornelia Subocz mgr Anna Chłopecka | Iwona Pyc Monika Wojtasiewicz
|
II | mgr Milena Suchorzewska mgr Joanna Milerska mgr Małgorzata Urbaniak mgr Kornelia Subocz | Walentyna Andrusieczko Agnieszka Cybulska |
III | mgr Karolina Rdzanek-Gębala mgr Marta Piasecka mgr Agnieszka Korkuć | Natalia Truścińska |
IV | mgr Renata Pasieka mgr Anna Szajewska mgr Agnieszka Korkuć | Maria Chmiel |
V | mgr Ewa Niezgoda mgr Marta Ponikiewska | Małgorzata Miecznikowska |
VI | mgr Dorota Gębala mgr Ewelina Walkowiak mgr Anna Sokołowska | Mirosława Szumacher |
VII | mgr Małgorzata Kukiełczyńska mgr Beata Lebiedź mgr Magdalena Czense | Ewa Jarecka Justyna Kołata |
Logopeda – mgr Aleksandra Małota
Logopeda – mgr Alicja Mróz
Psycholog – mgr Alina Kornak
Rehabilitant – mgr Magdalena Lech
Religia – mgr Dorota Spychalska
J. angielski –mgr Eliza Świderek
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 1 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
im. Juliana Tuwima w Kołobrzegu
Opracowany na podstawie Ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425 ze zm.), przepisów wydanych na jej podstawie i Statutu Przedszkola Miejskiego nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Kołobrzegu
CELE PRZEDSZKOLA:
1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
2. Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co, jest dobre, a co złe.
3. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.
4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
6. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
7. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
8. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
9. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.
10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
11. Kształtowanie u dzieci umiejętności czytania i przygotowanie dzieci do nabywania umiejętności pisania.
12. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych.
13. Umożliwienie dzieciom należącym do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o których mowa w ustawie z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 573 oraz z 2016 r. poz. 749), podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej – przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem mniejszości narodowej lub etnicznej lub językiem regionalnym poprzez rozbudzanie ich świadomości narodowej, etnicznej i językowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego na dalszych etapach edukacyjnych.
Przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego dziecka, stosownie do jego potrzeb i możliwości, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych – stosownie także do ich możliwości psychofizycznych i komunikacyjnych oraz tempa rozwoju psychofizycznego.
Cele te są realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola oraz innej formy wychowania przedszkolnego. W każdym z obszarów są podane umiejętności i wiadomości, którymi dzieci kończące wychowanie przedszkolne powinny się wykazywać. W przypadku dzieci niepełnosprawnych wymagania w zakresie poszczególnych umiejętności i wiadomości powinny uwzględniać ograniczenia wynikające z ich niepełnosprawności.
ZADANIEM PRZEDSZKOLA JEST:
1. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka oraz udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom jak i nauczycielom.
2. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie ich zaspokojenia.
3. Wspieranie dziecka uzdolnionego.
4. Zapewnienie opieki dzieciom odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola.
5. Zapewnienie warunków umożliwiających dzieciom osiągnięcie gotowości szkolnej.
6. Współdziałanie z rodziną (opiekunami) poprzez wspomaganie w wychowaniu dzieci i przygotowanie ich do nauki szkolnej.
7. Umożliwienie dzieciom podtrzymania poczucia tożsamości narodowej i religijnej zgodnie z wolą rodziców.
8. Prowadzenie działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie organizacji, metod pracy i programów.
FUNKCJONOWANIE I ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
1. Przedszkole jest placówką oświatowo-wychowawczą czynną 12 miesięcy w roku (przedszkole zastrzega sobie prawo do zmiany organizacji pracy w okresie przerw ustalonych przez organ prowadzący – przerwa wakacyjna, w czasie przerwy wakacyjnej czynne są przedszkola dyżurujące).
2. Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. od 6.30 – 17.00.
3. Dzieci w placówce przebywają w grupach mieszanych wiekowo – innowacja pedagogiczna organizacyjna (Stymulowanie rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego poprzez interakcję dzieci w grupach zróżnicowanych wiekowo).
4. W poszczególnych grupach wiekowych realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku przez dyrektora przedszkola.
5.
REGULAMIN
RADY PEDAGOGICZNEJ
Przedszkola Miejskiego nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Tuwima
w Kołobrzegu
Podstawa prawna:
1. art. 40, 41, 42, 43, 44 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.),
2. Statut Przedszkola Miejskiego nr 1.
I. Postanowienia wstępne
§ 1.
1. Regulamin określa cele, zadania i organizację rady pedagogicznej w Przedszkolu Miejskim nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Tuwima w Kołobrzegu.
2. Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
3. Rada pedagogiczna w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z bieżącą działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacją placówki.
4. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności, który wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
II. Skład i struktura rady pedagogicznej
§ 2.
1. W skład rady wchodzą:
a) dyrektor jako przewodniczący
b) wicedyrektor, nauczyciele jako członkowie
§ 3.
1. W zebraniach rady lub w określonych punktach porządku tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady, goście:
a) doradca metodyczny,
b) przedstawiciel poradni zdrowia, psychologiczno- pedagogicznej terapeutycznej, itp.
c) przedstawiciele organizacji, stowarzyszeń lub fundacji zajmujących się dziećmi, lub organizacji związkowych,
d) przedstawiciele rodziców danej grupy dziecięcej lub rady rodziców,
e) przedstawiciele organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny,
f) pracownicy administracyjni i obsługowi placówki,
g) inne osoby, jeśli rada uzna ich obecność za celową lub potrzebną
III. Cele, zadania i kompetencje
§ 4.
1. Rada pedagogiczna jest organem współkierującym placówką, mającym na celu:
a) dbanie o jakość placówki poprzez: tworzenie koncepcji pracy pedagogicznej przedszkola, współdecydowanie o kierunku rozwoju oraz aktywny udział w mierzeniu jakości pracy placówki,
b) wspomaganie rodziny w wychowywaniu dziecka i upowszechnianie wiedzy o rozwoju dziecka.
§ 5.
1. Do kompetencji stanowiących rady należy:
a) opracowywanie i zatwierdzanie planów pracy przedszkola,
b) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji, eksperymentów, po zaopiniowaniu ich projektów przez Radę Rodziców,
c)Majątek przedszkola
2 1
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: brak danych,
Zatwierdził do publikacji: Mariusz Waśkow, data publikacji: 2015.11.29, 13:08,
Historia zmian